Procesele pentru anularea noii taxe a timbrului de mediu va sufoca instanţele, la fel ca vechea taxă auto, spun specialiştii. Deocamdată, peste 11.000 de persoane au semnat petiţia pentru stoparea taxei, considerată a fi abuzivă.
Timbrul de mediu a intrat în vigoare în 15 martie 2013, dar tot mai multe voci afirmă că este, comparativ cu vechea taxă de mediu, „aceeaşi Mărie cu altă pălărie". Formula de calcul pentru timbrul de mediu duce la o creştere de 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi la o scădere de până la 90% pentru cele de generaţie mai veche, respectiv Euro 2, Euro 1 şi non-euro. Avocatul Marius Coltuc, iniţiatorul petiţiei „Jos timbrul de mediu" consideră că există riscul ca România să fie invadată de maşini vechi, extrem de poluante, şi că noul timbru de mediu nu va fi cu adevarat o taxa de mediu, ci doar un impozit discriminatoriu.
Petiţionarii, care au strâns până în prezent 11.409 semnături, au înaintat sesizarea lor autorităţilor europene. „Pentru ca acest proiect să poată fi înaintat Parlamentului este nevoie de 100.000 de semnături, adunate dintr-un sfert din judeţele ţării, cu un minim de 5.000 de semnături strânse pe fiecare judeţ, iar acest lucru îndeamnă semnatarii petiţiei să se gândescă la organizarea unei perioade de proteste, în viitorul apropiat", mai arată semnatarii petiţiei. Însă, până să ajungă această iniţiativă în Parlamentul României, instanţele vor fi asaltate cu cereri de chemare în judecată a Ministerului Finanţelor şi a Ministerului Mediului pentru anularea taxei, spun mai mulţi avocaţi specializaţi în acest domeniu.
Cosmin Costaş, asistent universitar la Facultatea de Drept a Universităţii „Babeş-Bolyai", avocatul care a câştigat primul proces de anulare a vechii taxe de primă înmatriculare şi a creat precedentul pentru zeci de mii de proprietari de autoturisme, consideră că timbrul de me