Începerea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a DN 76 Oradea-Deva nu vor fi reluate prea curând, deşi vicepremierul Liviu Dragnea dădea asigurări în acest sens acum o săptămână, în timpul vizitei sale la Oradea. Anunţul a fost făcut ieri de senatorul liberal Cristain Bodea, care a primit informaţia chiar de la ministrul Dan Şova. DN 76 nu poate fi reabilitat pe banii constructorului pentru că face parte din proiectele finanţate prin Banca Europeană de Investiţii.
Parlamentarul bihorean a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că luni, 8 aprilie, a avut loc întâlnirea parlamentarilor USL cu ministrul delegat Dan Şova, cel responsabil cu marile proiecte de infrastructură, în subordinea căruia se află Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). "Ministrul Şova ne-a explicat că bugetul CNADNR pentru acest an este de 1,15 miliarde de euro. Arieratele se ridică la 680 milioane de euro. Ni s-a spus că au decis să plătească arieratele cu prioritate", a afirmat senatorul PNL, adăugând că de aceste arierate depind aproximativ 300.000 de persoane, angajaţi ai firmelor de construcţie care nu şi-au primit banii pentru lucrările efectuate. De asemenea, ministrul Şova a precizat că nici bugetul pentru plombări nu este prea mare: 180 milioane de euro, în condiţiile în care necesarul este de 4 miliarde de euro. "Ne-a spus că sunt 80 de contracte în derulare, pentru care nu au finanţare, astfel că au oprit lucrările", a spus Bodea, adăugând că ministrul a negociat cu firmele de construcţie, convingându-i să continue lucrările pe cheltuiala lor, urmând ca banii să le fie decontaţi în lunile ianuarie-februarie a anului viitor. Din păcate, în cazul DN 76 nu se poate recurge la această măsură deoarece mai există o serie de contracte finanţate prin linia de creditare de la BEI şi nu pot fi schimbaţi termenii din contractul iniţial. "Mini