Medical Optik a început ca o afacere de familie în anii `90. După ce a absolvit liceul şi facultatea de profil, lucrând o vreme la spitalul de oftalmologie Liliana Marin şi-a deschis propriul business, axat pe optica medicală, dublat de montarea şi vânzarea ramelor de ochelari. În timp, după ce a început să frecventeze mediul internaţional de profil şi să participe la evenimentele industriei la nivel mondial, Marin a adăugat business-ului ei şi serviciul de consultanţă stilistică.
Cu o afacere mult mai apropiată de client, anul trecut Medical Optik a devenit Medical Optik Lounge, transformându-se într-un boutique. Care au fost elementele care au transformat afacerea? Calitatea serviciilor, atenţia pentru detalii, modul în care interacţionează cu clienţii, calitatea consultanţei şi crearea unei atmosfere prietenoase, în care clientul să simtă că e pe mâinile unor specialişti ”cu faţă umană”, care ies din şablonul stilisticii de ”farmacie”, după cum afirmă Liliana Marin.
În România, mai bine ca la Paris
La toate acestea se adaugă exclusivitatea în România pentru anumite branduri internaţionale în materie de optică, precum Alain Mikli sau Anna Sui.
“Anul trecut am făcut pentru o doamnă care locuieşte în Paris genul acesta de demers la capitolul rame potrivite personalităţii / ocupaţiei / tipologiei faciale. Doamna nu a făcut o achiziţie pe moment, dar, întoarsă acasă, a cerut opticianului său unul dintre modelele Chanel din ultima colecţie, pe care noi i l-am recomandat şi pe care îl aveam în magazin. Opticianului francez i-a luat o lună până a intrat în posesia unor rame similare, iar doamna a împărtăşit cu surpriză mai târziu că nu se aştepta ca în România să găseasca produse pentru care la Paris să fie nevoie să aştepte o lună. Şi acesta este un foarte bun exemplu despre diferenţa între o abordare de nişă şi una de mase. Este