Potrivit unei analize a Federaţiei Operatorilor Rutieri de Transport (FORT) aproximativ 25% din activitatea de transport de persoane din judeţul Tulcea se desfăşoară cu mijloace nelicenţiate, nefiscalizat şi ilegal.
„Procentul de 25% din analiza noastră se referă la transportul de persoane realizat ilicit, fără forme legale şi nefiscalizat, efectuat de particulari, cu maşini mici, turisme, chiar şi cu microbuze 8+1, atât pe rute interne dar chiar şi internaţional. Nu doar la Tulcea este acest fenomen ci şi la Suceava, Botoşani şi chiar Galaţi unde stau în staţie (piraţii din transport – n.n.) şi nimeni nu intervine. Şi mă refer aici la Poliţia Rutieră, Poliţia Economică, Garda Finaciară pentru că vorbim de evaziune şi pe mulţi bani. Chiar şi Registrul Auto Român ar trebui să intervină pentru că sunt foarte mulţi cu autoturisme Dacia din acelea vechi care nu respectă nicio normă de siguranţă”, a declarat Lucian Costin, vicepreşedintele FORT şi responsabil pe Regiunea II Sud Est.
Nici transportatorii cu licenţă nu sunt toţi tocmai în regulă din toate punctele de vedere, mulţi dintre ei recurgând la „artificii” pentru a rezista pe un sfert de piată controlată de ilegalişti.
„La majoritatea întâlnirilor pe care le avem cu autorităţile, cerem introducerea caselor de marcat. În eventualitatea unui control, conducătorul auto nu mai poate rupe bilete cum face acum. Nu, pe casa de marcat apare ora, minutul, secunda, în care s-a oferit biletul nu ca acum când se rup şi se împart biletele la controale şi toată lumea iese bine. Aici fie că vorbim de o înţelegere între şofer şi patron, fie că vorbim de şoferul care este şi patron sau chiar au fost situaţii, şi cred că mai sunt, în care şoferul face aceste lucruri pentru a-şi însuşi sume fără ştirea patronului”, a mai declarat Lucian Costin.
Potrivit unei analize a Federaţiei Operatorilor Rutieri de Tra