Topul celor mai populare mărci hi-tech în România este dominat de companiile străine
Brandurile locale sunt privite dintr-o perspectivă nostalgică, bazată pe calitatea produselor din trecut, din alte domenii
Brandurile tehnologice româneşti au pierdut de mult din popularitate, companiile străine monopolizând afecţiunea faţă de marcă a consumatorilor români, care privesc mărcile autohtone dintr-o perspectivă nostalgică. Această viziune este creată în contextul în care cel puţin cei mai în vârstă se gândesc la faptul că în trecut produsele autohtone erau caracterizate în principal de calitatea lor.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research, atunci când vine vorba de mărci din sfera tehnologiei, companiile străine s-au impus fără probleme, iar pe primele 10 poziţii, nicio companie autohtonă nu a reuşit să se impună.
Topul este condus de Samsung, o companie care a ştiut să combine inovaţia cu o comunicare foarte bună şi, mai ales, cel mai important aspect, o prezenţă masivă în magazine, iar gama vastă de produse pe care o are deja încă se află în expansiune.
Pe locul doi se situează Sony, care mulţi ani la rând s-a aflat în sfera brandurilor aspiraţionale, dar care şi-a pierdut acest statut. "În prezent, observăm că nu mai avem niciun brand aspiraţional în România, în ceea ce priveşte tehnologia. Până nu demult aveam brandul iPhone, care încă se află undeva la limita dintre un brand aspiraţional, dar mai aproape de imaginea de brand puternic. Pentru că nu mai avem branduri către care lumea aspiră, aceasta ne arată că putem ajunge mai uşor la aceste tipuri de produse pe care în trecut doar ni le doream", a declarat, într-un seminar, Alexandra Cojocaru, senior client service la Unlock Market Research.
Brandul iPhone, mai tare decât Apple
Pe locul trei se află brandul iPhone, care