România tinde să devină doar o piaţă de desfacere pentru producătorii mari de ciocolată în contextul în care au mai rămas doar trei fabrici mari de ciocolată şi dulciuri, iar consumul intern este acoperit în cea mai mare parte de importuri.
„Businessul în ciocolată este dificil la ora actuală pentru că preţurile la materiile prime au crescut în ultimii doi ani şi au crescut şi costurile de producţie, din cauza scumpirii electricităţii, a combustibililor, deci şi profitabilitatea a scăzut“, a declarat pentru ZF Mihuţ Crăciun, cel care a condus timp de doi ani producătorul de ciocolată Kandia.
Consumul de ciocolată din România este acoperit în proporţie de 80% din importuri, potrivit estimărilor ZF. Producţia internă acoperea în urmă cu opt ani peste 80% din vânzările de ciocolată.
În prezent, mai sunt în România doar două unităţi mari de producţie a ciocolatei, Kandia şi Heidi Chocolat, ambele deţinute de familia austriacă Meinl, şi o fabrică de napolitane la Timişoara, deţinută de Nestlé.
Astfel, România se află pe ultimele locuri în ceea ce priveşte consumul de ciocolată, cu doar două kilograme per capita anual, de cinci ori mai puţin decât germanii sau de două ori mai puţin decât italienii, potrivit ultimelor date disponibile.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
România tinde să devină doar o piaţă de desfacere pentru producătorii mari de ciocolată în contextul în care au mai rămas doar trei fabrici mari de ciocolată şi dulciuri, iar consumul intern este acoperit în cea mai mare parte de importuri.
„Businessul în ciocolată este dificil la ora actuală pentru că preţurile la materiile prime au crescut în ultimii doi ani şi au crescut şi costurile de producţie, din cauza scumpirii electricităţii, a combustibililor, deci şi profitabilitatea a scăzut“, a declarat pentru ZF Mihuţ Crăciun, c