Lansate in toamna anului trecut, produsele traditionale nu pot fi cumparate de catre botosaneni deoarece nu exista nici pe tarabele din piata si nici in vreun magazin din municipiu. Reprezentantii Asociatiei Moldoovis spun ca asteapta reorganizarea activitatii din Piata Centrala a municipiului dupa care vor incerca sa amenajeze un spatiu doar pentru aceste produse.
Branza sarata de oaie Botosani, casul de oaie Botosani si urda de oaie Botosani au fost lansate in luna octombrie a anului trecut, la Targul de la Popauti. Aceea a fost singura ocazie in care se puteau cumpara produsele „made in Botosani”. Ionica Nechifor, presedintele Asociatiei Moldoovis sustine ca nu au fost amenajate spatii in hala deoarece cantitatea de produse era foarte mica dar in perioada urmatoare va solicita primariei concesionarea unei suprafete din hala de lactate pentru reamenajare, dupa modelul occidental.
„Vad ca deocamdata se discuta despre reorganizarea pietii. Astept sa se faca o reorganizare si voi solicita sa se repartizeze Asociatiei Moldoovis o suprafata din hala de lactate, pentru cele trei produse inregistrate. Sa stie oamenii ca sunt produse traditionale la Botosani si ca sunt producatori care se ocupa cu asa ceva”, a spus Ionica Nechifor.
Doar cinci fermieri au produsele traditionale
Fermierii botosaneni nu s-au aratat foarte interesati de aceste produse traditionale si prefera acele produse care contin fel de fel de aditivi dar care sunt mai ieftine si care pot fi comercializate mai usor. La ora actuala, doar cinci fermieri au acceptat sa produca Branza sarata de oaie Botosani, casul de oaie Botosani si urda de oaie Botosani.
„In momentul de fata sunt doar cinci producatori si cantitatea este foarte mica. Eu ii astept si pe ceilalti fermieri sa se alinieze in ceea ce priveste respectarea caietului de sarcini pentru cele trei produse traditionale pe