Un grup de 50 de angajați AJOFM din Regiunea Centru și Nord-Vest au participat la un curs de perfecționare în ocupația de „Consultant în domeniul forței de muncă“. Un astfel de demers este pus în practică de Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Alba prin proiectul „3C – Calitatea Creează Competențe – Calitatea în formare Creează Competențe profesionale de nivel european pentru personalul SPO din Regiunile Centru, Vest și Nord-Vest“.
Una dintre activitățile proiectului s-a concretizat în organizarea unui curs de perfecționare în ocupația de „Consultant în domeniul forței de muncă“, la care au fost selectați 50 de angajați de la toate AJOFM-urile din regiunile Centru, Vest și Nord-Vest.
„Consultantul în domeniul forţei de muncă trebuie să beneficieze de instruire continuă pentru a fi permanent adaptat la schimbările care intervin în abordarea problematicii specifice. Activitatea sa se desfãsoarã în compartimente specializate şi contribuie la creşterea posibilităţilor de integrare în muncă a persoanelor vulnerabile aflate în căutarea unui loc de muncă“, a explicat Corneliu Engi – manager de proiect.
Cursurile au fost organizate de Universitatea „1 Decembrie 1918“ din Alba Iulia“, partener în acest proiect. „Unităţile de competenţă specifice consultantului în domeniul forţei de muncă au fost tratate pe parcursul a nouă module şi parcurse în mod interactiv împreună cu reprezentanţii agenţiilor, membrii ai grupului ţintă: Administraţie, Analiză şi decizie, Cercetare dezvoltare, Competenţe generale la locul de muncă, Date informaţii, Perfecţionarea profesională, Management, Planificare, Relaţii cu clientele“, a declarat Roxana Roman, unul dintre formatori.
Examenul final a constat dintr-o probă teoretică și una practică. „Examenul scris a fost sub formă de test grilă, cu 18 întrebări. Proba practică a constat în elaborarea unui pro