Cum cred antreprenorii ca pot crea notorietate si incredere in randul publicurilor tinta, care este rolul relatiilor publice in afaceri, care sunt tehnicile de comunicare pe care antreprenorii le considera cele mai utile, ce taxa de agentie ar fi dispusi acestia sa plateasca – la toate aceste intrebari au raspuns oficiali ai unor companii din Romania cu cifre de afaceri cuprinse intre 1 – 2 milioane de euro.
Studiul a fost realizat la initiativa Confident Communications si implementat cu ajutorul companiei de cercetare de piata B2B Trendelligent (www.trendelligent.ro). A fost realizat in perioada ianuarie – februarie 2013, prin interviuri cu 50 de antreprenori (IMM-uri) din domenii precum consultanta in management, avocatura, moda, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalitatii, educatie, servicii medicale si turism. Aceste companii au 20 – 100 de angajati si cifre de afaceri cuprinse intre 1 – 2 milioane de euro.
“Consideram ca antreprenorii cu afaceri mici-medii sunt o nisa care nu este exploatata indeajuns de agentiile de comunicare si am initiat acest studiu calitativ tocmai pentru a afla direct de la ei care sunt perceptia si cunostintele lor referitoare la serviciile de comunicare specializata. Totodata studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul, ca sa merite investitia, ar trebui sa insemne vanzare imediata, sau ca PR-ul nu are un loc important in cresterea afacerii care a ajuns la o pozitie stabila in piata doar prin eforturile antreprenorului“, a declarat Mara Gojgar, managing partner Confident Communications.
Majoritatea nu apeleaza la agentii specializate
Conform studiului, 60% dintre respondenti au un plan de comunicare, iar dintre acestia doar 30% au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitectii propriului plan de promovare.