In Monitorul Oficial nr. 208 de vineri, 12 aprilie, a aparut o Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Audiovizualului, in baza careia functioneaza CNA si piata audio-video. Una dintre prevederile ordonantei aparute vineri seara obliga orice agentie de publicitate sa intermedieze cumpararea de spatiu publicitar pe TV doar daca este imputernicita de beneficiarul final sa o reprezinte.
OUG-ul scoate rebate-ul (o parte insemnata din venituri agentiilor de publicitate) din bugetul agentiilor si il muta pe relatia directa post de televiziune - client de publicitate, ceea ce inseamna ca, in teorie, vor ramane mai multi bani in contul producatorilor de content.
UPDATE Alte prevederi incluse in ordonanta de azi arata ca cei care solicita licenta audiovizuala trebuie sa depuna certificate din care sa rezulte ca societatea nu inregistreaza obligatii restante la bugetul de stat, cu exceptia societatilor care beneficiaza de inlesniri sau reesalonari, iar licenta audiovizuala poate fi cedata doar cu acordul CNA si nu mai devreme de un an de la data intrarii in difuzare, atat timp cat nici societatea cedenta, nici cea cesionara nu au restante la bugetul de stat. De notat ca aceasta ordonanta il impiedica pe Dan Diaconescu sa preia o alta licenta, dupa ce societatea sa, Ocram Televiziune, a ramas fara licenta OTV in urma unei decizii CNA.
Prevederi din OUG:
"Orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate" trebuie "obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".Obiectul achizitionarii (de spatiu publicitar - n.red.) va fi platit direct de catre beneficiarul final al publicitatii televizate radiodifuzorului, in baza facturii ce va fi emisa de radiodifuzor catre beneficiarul final al publicitatii televizate. Orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, tr