Karl Heinz, Patronatul Bijutierilor din România: Pe lângă marcă există costuri cu transportul, cu actele, cu asigurarea. În plus, două săptămâni bijuteriile sunt blocate Marian Alecu, producător bijuterii: După ce că e criză, statul mai vine cu o astfel de lege şi le dă în cap companiilor
Introducerea mărcii de stat pentru bijuterii va duce la scumpirea acestor produse cu 10-20% în contextul în care companiile care vând bijuterii vor fi obligate ca pentru fiecare produs să plătească o taxă pentru marcare. „ANPC spune că suma nu va fi foarte mare, ci de 1-12 lei per bijuterie, dar de fapt costurile vor ajunge la 10-20% din produs pentru că nu vom plăti doar această taxă pentru fiecare obiect în parte”, a declarat pentru Curierul Naţional, Karl Heinz, preşedinte al Patronatului Bijutierilor din România. El ne-a explicat că există şi alte costuri, precum cele cu transportul, cu actele necesare, cu asigurarea produselor. „În plus, două săptămâni bijuteriile sunt blocate, fără să se ia în calcul întârzierile de livrare”, a spus el. Marian Alecu, preşedinte al unei companii care are o unitate de producţie de bijuterii în România – Safir 94 – a explicat pentru Curierul Naţional că această marcare are în spate nişte costuri destul de mari pentru producători. „Nimeni nu ţine cu producătorii. După ce că e criză, statul mai vine cu o astfel de lege şi le dă în cap companiilor”, a detaliat acesta. ANPC vrea să introducă marca de stat pentru bijuterii, o ştanţă obligatorie pe care Autoritatea spune că o va aplica tuturor bijuteriilor cu scopul de a reduce piaţa nefiscalizată, potrivit unui proiect de lege care luni va ajunge la Comisia Juridică a Camerei Deputaţilor. Această marcă se adaugă altor două ştanţe pe care operatorii din industrie sunt obligaţi să le introducă: marca de titlu şi cea de responsabilitate. Karl Heinz, Patronatul Bijutierilor din România: Pe lân