Păstrarea locului de muncă pe o piaţă aflată într-o permnentă schimbare poate fi o adevărată provocare, atât pentru angajaţii cu funcţii de execuţie, cât şi pentru cei cu atribuţii de conducere. Perfecţionarea profesională rămâne una dintre puţinele arme pe care le are la îndemână salariatul în faţa concurenţei, a tăierilor de cheltuieli şi a reorganizărilor.
Absolvirea unui astfel de curs oferă un avantaj competitiv, un bagaj mai mare de cunoştinţe şi plus-valoare pe piaţa muncii. Un astfel de demers este pus în practică de Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Alba prin proiectului „3C – Calitatea Crează Competenţe - Calitatea în formare Crează Competenţe profesionale de nivel european pentru personal„ul SPO din Regiunile Centru, Vest şi Nord-Vest“, derulat împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare, S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias, ultimele trei din Spania.
Perfecţionare pentru 50 de angajaţi AJOFM din Regiunile Centru şi Nord-Vest
Una dintre activităţile proiectului s-a concretizat în organizarea unui curs de perfecţionare în ocupaţia de „Consultant în domeniul forţei de muncă“, la care au fost selectaţi 50 de angajaţi de la toate AJOFM-urile din regiunile Centru, Vest şi Nord-Vest. „Consultantul în domeniul forţei de muncă trebuie să beneficieze de instruire continuă pentru a fi permanent adaptat la schimbările care intervin în abordarea problematicii specifice. Activitatea sa se desfãsoarã în compartimente specializate şi contribuie la creşterea posibilităţilor de integrare în muncă a persoanelor vulnerabile aflate în căutarea unui loc de muncă“, a explicat Corneliu Engi-manager de proiect.
Cursurile au fost o