Scris de Veronica Bursaşiu - „Şoferi cu mic cu mare, de te-ai săturat de gropi, de rupt roţi, de-a plăti nemunca celor care tot promit şi nu fac nimic, dacă te-ai săturat de jalea de la drumul mare, vino cu noi şi protestează faţă de nepăsarea celor care ne ţin tot în gropi! De 23 de ani acest drum nu-şi merită nici statutul de drum comunal, nicidecum de drum european! Să ne facem păsul şi durerea auzite!”
. Acesta a fost îndemnul la care au răspuns ieri aproximativ 750 de oameni, îmbarcaţi în peste 250 de automobile. Punctul de plecare a fost parcarea fostei benzinării din Pocola, iar traseul s-a întins până la intersecţia DN 76 cu drumul spre Holod şi retur. Organizatorul acţiunii, Zoltan Kovacs a explicat contextul care i-a scos pe oameni în stradă. „Dacă în anul 1887 Beiuşul era «legat» de capitala de judeţ prin linia de cale ferata Oradea- Vaşcău, asigurând fluxul de mărfuri şi călători al epocii, după 126 de ani, în anul de graţie 2013, se poarte considera izolat, privat de infrastructura de transport sigură şi eficientă. Tronsonul bihorean al DN76, construit pe calea drumului tradiţional de Oradea, asfaltat probabil prin anii 50, a fost veşnicul copil vitreg al reţelelor de drumuri naţionale. Nepăsarea crasă din ultimii 23 de ani, lipsa finanţării dar mai ales a voinţei politice, precum şi întreţinerea deficitară şi rău intenţionată („plombe” de zavură şi asfalt frezat) au adus DN 76 la stadiul de drum de ţară, drum comunal uitat printre dealuri. Totul a fost foarte frumos la nivel de promisiuni, dovedite de fiecare dată deşarte”. Ce are de suferit Beiuşul, şi zona numită generic „Ţara Beiuşului”, acolo unde trăiesc 100.000 de locuitori? Explică tot Zoltan Kovacs: „Avem de suferit atunci când dorim să avem acces spre Oradea pentru o problemă curentă la admnistraţia judeţului, pentru o urgenţă medicală majoră, are de suferit accesul investitorilor, dar şi