Comisia Europeană a confirmat astăzi că a primit un pachet de concesii de la gigantul online Google, pentru a finaliza un conflict vechi deja de doi ani, soldat cu o anchetă pentru practici de concurenţă neloială.
Google a depus propunerile în ianuarie, iar de atunci Comisia Europeană le analizează şi a realizat deja un raport preliminar şi urmează să treacă la următorul pas, a anunţat purtătorul de cuvânt al Comisiei, Antonio Colombani.
„Ne pregătim să lansăm un test de piaţă pentru a găsi feedback de la jucători, chiar de la cei care au depus plângerile, pentru a analiza aceste propuneri. Vom lua în considerare acest test în analiza noastră asupra propunerilor Google”, a declarat Colombani, scrie PC World.
Potrivit informaţiilor de pe lângă Comisia Europeană, remediile propuse în Europa sunt la fel ca cele depuse în SUA, pe lângă Federal Trade Commission şi implică împărtăşirea mai multor informaţii de către Google prin intermediul platformei de publicitate şi acordul de a nu interveni asupra conţinutului rivalilor.
Nici acum şi nici atunci Google nu a elaborat foarte mult pe marginea acestor propuneri pe care le-a făcut, dar reprezentanţii săi au declarat că vor continua să lucreze îndeaproape cu membrii Comisiei pentru a ajunge la rezultate satisfăcătoare.
Scurt istoric al unui conflict
Totul a început în noiembrie 2010, când rivalii motorului de căutare au acuzat Google că şi-a setat algoritmul în aşa fel încât direcţionează utilizatorii către propriul serviciu, reducând viziblitatea rivalilor şi site-urilor concurente pe diverse nişe.
Primele plângeri au venit din Franţa, de la motorul de căutare ejustice.fr şi de la britanicii de la Foundem. După aceea, 14 companii au depus plângeri împotriva Google, printre care site-ul de comparaţii de preţuri din Germania, Ciao, platforma de shopping Twenga, Streetmap sau Expedia. @