Conform unui studiu recent realizat de PayU, procentul tentativelor de fraudă la plata online a continuat să scadă şi în 2012, ajungând la nivelul de 0,19% din totalul tranzacţiilor online, faţă de 0,24%, în 2011. În acelaşi timp însă, valoarea totală asociată tentativelor de fraudă a crescut cu 37%.
Segmentele cele mai expuse tentativelor de fraudă sunt reprezentate de turism (32% din numărul tentativelor de fraudă), telecom (31%), servicii (18%) şi IT&C (9%).
“În 2010 sau 2011, domeniul IT&C era unul dintre segmentele cu cel mai mic număr de tentative, sub 3% din total. Observăm în prezent o creştere a vârstei medii a celui care încearcă o fraudă, de la puţin peste 20 de ani la 30 de ani, precum şi o evoluţie semnificativă a valorii medii a unei tentative, cu 31%. Aceste tendinţe, împreună cu creşterea preferinţei pentru produse cu livrare fizică sau produse mai scumpe, demonstrează că persoanele care încearcă să fraudeze sunt tot mai bine pregătite şi mai îndrăzneţe. Din acest motiv, de la un an la altul, serviciile de securitate devin tot mai importante pentru magazinele online”, explică Anamaria Pîrjol, Risc & Customer Experience Manager PayU România.
Astfel, în perioada 2013 – 2014, strategia de securitate a companiei vizează integrarea serviciilor de antifraudă din toate ţările în care operează pentru a putea face evaluare şi monitorizare de risc la nivel internaţional, în timp real şi dezvoltarea unor filtre de securitate suplimentare pentru produsele de plată online noi.
Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporţie de 38% în Statele Unite, 16% în România, 8% în Italia şi 8% în Marea Britanie. Restul cardurilor folosite au fost emise în special în Franţa, Australia, Germania şi Canada.
Tentativele de fraudă au fost iniţiate din 178 de ţări, de pe IP-uri din România (49%), Statele Unite (23%), Italia (5%) sa