Infrastructura judeţului este unul dintre impedimentele dezvoltării zonei, însă autorităţile ignoră soluţii mai ieftine. În 2008, un institut de cercetare din Petroşani, Global Center of Ecological Research, a dezvoltat o nouă reţetă de modernizare a şoselelor ce constă într-o combinaţie de ciment şi polimer, ce nu este afectată de materialele antiderapante împrăştiate pe timpul iernii. Asfaltul poate fi produs în actualele staţii de beton, iar zilnic se pot turna în medie cinci km pe un drum cu o bandă pe sens. Lucrările pot fi făcute în orice condiţii climatice şi au o garanţie de 10 ani. În Hunedoara şi Bucureşti au fost asfaltate astfel mai multe porţiuni de drum, costurile fiind cu 40% mai mici decât în cazul asfaltului clasic.
Cu toate acestea majoritatea instituţiilor din domeniu care puteau face ceva în vederea adoptării acestei soluţii nu s-au arătat interesate.
În schimb, invenţia cercetătorilor a primit medalia de aur la târgul internaţional de invenţii de la Geneva. Din 2011 cercetătorii au început să muncească în străinătate, respectiv Kuweit. O reţetă de asfalt ieftin a fost dezvoltată şi de băcăuanul Neculai Constantin, însă a avut aceeaşi soartă ca şi cea de la Petroşani.
O altă reţetă de asfalt a fost implementată în zona Banatului, de Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Drumuri Timişoara, care a importat o metodă dezvoltată de compania belgiană Bekaert, prin care timpul de execuţie a lucrărilor se reduce cu 50%, iar cantitatea de asfalt utilizată este cu până la 40% mai mică decât cea folosită prin metodele tradiţionale. Lucrările au o garanţie de 10 ani.
Autorităţile judeţene aşteaptă oferte
La nivel local, autorităţile judeţene nu au auzit de institutul de cercetare, însă spun că aşteaptă o ofertă. În acest an, Direcţia de Drumuri are un buget de 6,9 milioane lei, din care aproape