Constructorul german a prezentat primele informaţii despre un model complet nou în gamă, X4, aflat în prezent la stadiul de concept-car. BMW a prezentat BMW X5 în 1999, într-o perioadă în care era considerat aproape trivial ca o marcă dinamică să se arunce în terenul SUV-urilor, considerate incompatibile caracterului rafinat pe şosea.
Cu doi ani mai devreme însă, Mercedes-Benz arătase că lumea era pregătită pentru un SUV premium, chiar dacă alegi să compromiţi oarecum caracterul off-road cu care, până atunci, un Range Rover îşi convingea nobilii săi clienţi pasionaţi de excursii outdoor. BMW a plusat şi a prezentat X5 ca aparţinând unui nou segment, creat cu acea ocazie şi denumit "SAV" (Sport Activity Vehicle) în loc de "SUV" (Sport Utility Vehicle), considerând că proprietarul unui astfel de vehicul va petrece maximum 5% din perioada de utilizare a maşinii în afara asfaltului. X5 avea să traseze calea pe care mulţi constructori, premium sau generalişti, au ales să păşească azi cu modelele lor cu atitudine de SUV şi comportament de turism.
O gamă complexă
Succesul bavarezilor a fost confirmat de X3 în 2003, dar şi de controversatul X6 în 2008. A urmat X1 în 2009, iar anul acesta va fi rândul lui X4 să completeze gama de crossovere a lui BMW. O gamă aproape de neconceput acum doar 15 ani, dar aproape a ajuns astăzi la cinci modele.
Mă rog, dacă tot v-am încurcat până acum, de ce să nu o facem şi mai departe? În căutarea inventării unor nişe, BMW a lansat X6 "SAC", adică "Sport Activity Coupe", pentru a justifica spatele puternic plonjat, specific, într-adevăr, coupe-urilor. Iar noul X4 preia aceeaşi idee, după cum se poate vedea din imaginile alăturate. Modelul a fost prezentat momentan doar la stadiul de concept, însă, din experienţa de până acum, versiunea care va intra în producţia de serie anul vii