Andrei Balica, acţionar al companiei Nova Intermed Advertising: Am ales Odorheiu Secuiesc pentru că este o zonă defavorizată economic, unde costurile de operare sunt mai mici, iar oamenii harnici. Foto Victor Ciupuliga
Andrei Balica, un tânăr de 29 de ani din Bucureşti, absolvent de Inginerie în cadrul Politehnicii, şi partenerul lui, Denis Manea, 31 de ani, conduc o firmă cu afaceri de aproape 3 milioane de euro anul trecut din producţia de plicuri şi servicii de direct marketing.
Expediţia tuturor trimiterilor poştale, de la facturi de telefon la materiale publicitare, ale clienţilor companii cu care lucrează este asigurată de Poşta Română.
„În 2007 am pus bazele companiei Nova Intermed Advertising, ce oferă servicii de direct marketing pe o piaţă în plină în dezvoltare. Acum am ajuns la peste 4 milioane de trimiteri lunar pentru marile companii“, a declarat Andrei Balica pentru ZF.
Tânărul antreprenor estimează pentru anul acesta afaceri de 10 milioane de euro pe fondul atragerii de noi clienţi, dar şi din diversificarea serviciilor, respectiv producerea de ambalaje din carton pentru shaormeriile Dristor Kebab începând cu anul trecut.
În prezent se ocupă de distribuţia facturilor Orange şi Telemobil (Cosmote), dar şi de furnizarea de servicii de direct marketing, inclusiv trimiterea pliantelor publicitare ale Romtelecom. Printre clienţi i-a atras şi pe recuperatorii de creanţe, precum firma Kruk International.
Balica spune că deşi nu avea experienţă în acest domeniu, dezvoltând compania după absolvirea facultăţii, „gândirea inginerească“ l-a ajutat.
El precizează că a plecat la drum cu „hainele de pe mine şi materia cenuşie“, deşi unii pun reuşita lui în afaceri pe seama tătălui său, amiral în Marină, fost inspector-şef. Primul client important pe care l-a câştigat pe direc