O firmă, "probabil din Ungaria", va ajunge să ştanţeze tot ce se vinde în piaţă
Karl Heinz: Se vor "scurge din industrie" aproximativ 5-12 milioane de euro
Piaţa neagră se va dubla: "sacoşarii" vor încasa 1 miliard de euro
ANPC vrea să introducă marca de stat pentru bijuterii, o ştanţă obligatorie pe care Autoritatea spune că o va aplica tuturor bijuteriilor cu scopul de a reduce piaţa nefiscalizată, potrivit unui proiect de lege care luni va ajunge la Comisia Juridică a Camerei Deputaţilor.
Această marcă se adaugă altor două ştanţe pe care operatorii din industrie sunt obligaţi să le introducă: marca de titlu şi cea de responsabilitate.
Reprezentanţi din industria bijuteriilor consideră însă că scopul acestei măsuri nu este de fapt reducerea pieţei nefiscalizate, deoarece o astfel de decizie va determina operatorii să migreze către piaţa subterană, întrucât costurile acestei marcări sunt mai ridicate decât se estimează.
"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) vrea să vină cu o supervizare, însă din punctul de vedere al responsabilităţii nu este necesară marcarea de stat", a declarat pentru Curierul Naţional Karl Heinz, preşedinte al Patronatului Bijutierilor din România (PBR).
Conform lui, substraturile acestei decizii sunt reprezentate de alte interese. "ANPC nu deţine tehnologia şi specialiştii pentru a realiza această marcare", a continuat acesta.
Karl Heinz ne-a precizat că prin această marcare se vor "scurge din industrie" aproximativ 5-12 milioane de euro.
Preşedintele PBR ne-a mai explicat că în proiectul legislativ la art. 14, punctul D sunt specificate anumite condiţii de derogare. "Prin acest articol, din informaţiile pe care le avem, se va ajunge ca o firmă, cel mai probabil din Ungaria, să marcheze toate bijuteriile din România", a detaliat Karl Heinz.
ANPC ar trebui astf