Jurnaliştii americani au dezvăluit recent povestea din spatele trustului Zara, al cărui nume derivă din filmul „Zorba Grecul“. Acesta este numai un exemplu din categoria brandurilor ce s-au inspirat din surse neaşteptate pentru semnătura de pe etichetă.
„Zara“ nu a fost numele iniţial care i-a venit în minte lui Amancio Ortega în 1975, când a deschis porţile primul magazin din La Coruña. Directorul de comunicare Jesus Echevarría a spus că alegerea iniţială a fondatorului a fost „Zorba“, după filmul „Zorba Grecul“ din 1964.
„Nu cred că s-au gândit să scrie istorie, ci doar la faptul că era un nume drăguţ“, a declarat specialistul pentru „New York Times“. Dar se pare că în apropiere exista un bar numit „Zorba“, iar proprietarul localului i-a atras atenţia lui Ortega. „O să creem confuzie dacă avem două Zorba”. Prin urmare, aceştia au regândit numele brandului şi au găsit „Zara“.
Deşi a pornit ca o afacere spaniolă, astăzi brandul este un nume global, cu peste 1.600 de magazine răspândite la nivel internaţional.
Sephora şi inspiraţia biblică
„Un spaţiu unic în care oricine poate experimenta frumuseţea“ – aşa se descrie brandul răspândit în 1.300 de magazine şi 27 de ţări. Fondat în 1970 de francezul Dominique Mandonnaud, lanţul de cosmetice s-a integrat în conglomeratul LVMH (Louis Vuitton şi Moët Hennessy),în 1997, şi a devenit un lider mondial.
Asocierea Sephora – frumuseţe nu derivă doar de la efectele cosmeticelor, ci are şi explicaţii etimologice.
Termenul este compus din adjectivul grecesc „sephos“, care înseamnă frumuseţe, şi numele propriu „Zipporah“ (Sefora). În Biblie, aceasta este soţia lui Moise şi una dintre cele şapte fiice ale lui Reuel, un preot din ţinutul Madian al peninsulei Arabe.
Moise apare în „Exodul“, a doua carte a „Pentateuhului“ şi, implicit, a „Vechiului Testament“.
Potrivit