În perioada 15-21 aprilie, are loc cea de-a noua ediție a Festivalului Internațional de Film București (B-EST IFF pentru cunoscători). Admirabil, în condițiile economice actuale. Așa c-am stat e vorbă cu Andrei Crețulescu, directorul artistic al festivalului, să știm și noi la ce filme ne înghesuim.
Reporter: Blancanieves, Compliance, Epilogue, LoveBuilding, Sightseers, The Color of the Chameleon și Wrong, deci șapte filme în competiție. De ce trebuie să le vedem?
Andrei Crețulescu: Pentru că, în ordine, ne vor fascina, îngrozi, emoționa, amuza, sidera, uimi și da cu capul de toți pereții. Și pentru că doar unul singur va fi distribuit și în cinematografe, la toamnă. Altfel spus, le vezi aici sau nu le vezi deloc. La cinema, zic.
Rep.: Cîte filme ai văzut ca să faci selecția?
A.C.: Suficiente, sper. Văd filme pentru B-EST tot anul – la Berlin, la Cannes, uneori Sitges, Salonic, uneori Locarno, Veneția… Plus o valiză de screeners, unele înscrise oficial, altele primite pur și simplu. Cine le mai numără?
Rep.: Searching for Sugar Man e un documentar cu și despre muzică, și care va atrage mulți hipsteri. Este el interesant și din punct de vedere al pirateriei și al drepturilor de autor?
A.C.: Nu știu dacă-i neapărat pentru hipsteri, dat fiind că eroul e un soi de Bob Dylan mixat cu Van Morrison… Iar întrebarea „Unde s-au dus veniturile lui Rodriguez?” rămîne, vorba celor de la Uncut, pentru un eventual sequel.
Rep.: Niște sînge în care dintre filmele prezente la B-EST IFF o să vedem?
A.C.: Vedem, cum să nu vedem. În Sightseers, de Ben Wheatley, un road-movie în care un cuplu defect o ia razna prin Anglia rurală.
Rep.: Dacă vrem să rîdem, cum ne place nouă, ce nu trebuie să ratăm din selecția B-EST IFF?
A.C.: Tot Sightseers. Nu că măcelurile ar fi hazlii, dar satira e delicioasă și finalul mortal. La propr