În aproximativ un an şi jumătate, Altex, liderul pieţei de retail pe segmentul electro-IT, a reuşit să crească semnificativ ponderea pe care comerţul online o generează în vânzările companiei. Investiţiile în e-commerce continuă.
A trecut ceva vreme de când marii jucători de pe piaţa electro-IT bombardau consumatorul cu informaţii despre noile deschideri de magazin. Piaţa s-a schimbat mult, iar acum, cel puţin din partea liderului pieţei de profil, mesajul este clar: au pornit cu toate tunurile pentru a câştiga cât mai mult vânzând online.
În schimb, offline-ul a rămas stâlpul de sprijin pentru o piaţă cu o dinamică extraordinară. Unul indispensabil însă şi pe care retailerul îl tot “raşchetează” pentru o eficienţă crescută. “În ultimii ani, peisajul industriei de retail s-a schimbat , din cauza scăderii puterii de cumpărare, a amânării procesului de înlocuire, ceea ce a afectat în scădere, în primul rând cotele (de piaţă n.red) jucătorilor medii şi mici. Un alt factor care a avut un impact asupra cotelor de piaţă a fost expansiunea comerţului online, dar şi introducerea în gama de produse a hypermarketurilor a produselor din această categorie. Recunoaştem aceste fenomene ca nişte realităţi ale pieţei şi suntem pregătiţi prin strategia de business adoptată să ne creştem cota de piaţă în următorii doi ani”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Dan Ostahie, fondatorul Altex.
Compania este încă liderul pieţei electroIT cu având o cotă de piaţă de 27%, conform declaraţiilor proprii şi afaceri de aproximativ 250 milioane de euro anul trecut. La ceva depărtare din punct de vedere al cotei (13%) vine din urmă Flanco, retailer a cărei cifră de afaceri s-a ridicat la 137 de milioane de euro anul trecut.
Care este strategia
“Investim în e-commerce, F-commerce (vânzări prin intermediul reţelelor de socializare n.red) şi mobile şi în implementarea unei s