E vorba despre un serviciu care permite utilizatorilor de servicii Google (precum Gmail, Google+, Drive, YouTube, Picasa etc.) să decidă ce se întâmplă cu datele lor după moarte sau după o perioadă de inactivitate totală. Concernul american este primul care se ocupă cu acest aspect sensibil de protecție a datelor personale.
În termeni practici, utilizatorii Google vor putea alege între două opțiuni: fie ștergerea completă a datelor, fie le vor putea transmite anumitor persoane, ca printr-un fel de testament. Concernul reacționează astfel la griji exprimate frecvent de utilizatorii serviciilor online, în legătură cu destinul datelor personale, după trecerea în neființă. Fie fizic, fie virtual.
Pe blogul Google este postat un anunț care spune așa: "Sperăm ca acest nou viitor să vă permită planificarea vieții digitale de apoi într-un fel care să asigure caracterul privat și securitatea datelor și că va face viața mai ușoară persoanelor dragi după ce nu mai sunteți printre noi".
Opțiunea va fi activată, la alegere, după trei, șase, nouă luni sau un an de inactivitate. Fie datele sunt șterse, fie sunt trimise unei liste predefinite de contacte. Google va încerca să contacteze proprietarul prin SMS sau e-mail pe o adresă secundară, înainte de a trece la acțiune. Pasul este unul important, în contextul în care din ce în ce mai multă lume ține date pe rețele de socializare, căsuțe de e-mail și servicii in-cloud.
Și alte companii au încercat să se ocupe de acest aspect. Facebook, de exemplu, oferă posibilitatea de a transforma un cont normal într-unul “memorial”.
E vorba despre un serviciu care permite utilizatorilor de servicii Google (precum Gmail, Google+, Drive, YouTube, Picasa etc.) să decidă ce se întâmplă cu datele lor după moarte sau după o perioadă de inactivitate totală. Concernul american este primul care se ocupă cu acest aspect