Investitorii interesaţi de preluarea Blue Air pot depune oferte şi scrisori de bonitate bancară până la 20 aprilie. Vânzarea ar avea drept scop consolidarea poziţiei de piaţă din România. “Pentru a ne consolida poziţia pe piaţa din România, cât şi pe piaţa europeană (...) noul Consiliu de Administraţie consideră oportună găsirea unui investitor, mai ales că există deja oferte şi scrisori de intenţie depuse de investitori români şi străini de marcă”, se arată
într-un comunicat remis de operatorul aerian.
Surse apropiate companiei au declarat anterior agenţiei Mediafax că Blue Air a fost scoasă la vânzare, până în prezent existând 5 sau 6 investitori interesaţi.
Potrivit altor surse, Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), administratorul judiciar al Romstrade, firmă aflată în insolvenţă şi care deţine Blue Air, şi-a propus un termen de cel mult două luni pentru finalizarea tranzacţiei. “Nu am stabilit încă un preţ pentru companie, pentru că încă nu ştim ce vom vinde. Noi intenţionăm să vindem activitatea de zbor, low-cost-ul, însă Blue Air deţine şi participaţii în alte companii, o concesiune la aeroportul din Bacău, plus o serie de imobiliare, cum ar fi o clădire de birouri din zona Buzeşti”, spune Rudolf Vizental, managing partner la CITR. Acesta a mai spus că toate avioanele companiei sunt încă în contract de leasing.
Conform datelor remise la Ministerul Finanţelor, compania aeriană a încheiat anul 2011 cu afaceri de 575,5 milioane lei şi pierderi de 48,5 milioane lei. La finele lui 2011, datoriile companiei se ridicau la 393,8 milioane lei. Flota companiei cuprinde în prezent nouă aeronave Boeing, cu capacităţi între 126 şi 168 de locuri.
Compania are începând de miercuri un nou Consiliu de Administraţie, alcătuit din Ellen Phillips (specialist american în aviaţie şi în restructurarea companiilor de profil, care lucrează în ca