Guvernul norvegian a anuntat ca intentioneaza sa construiasca primul tunel din lume destinat navigatiei cu vase de mare tonaj, menit sa fluidizeze traficul prin zona coastei de sud-est a tarii.
Oficialii norvegieni au precizat, vineri, ca guvernul va investi circa un miliard de coroane (134 de milioane de euro) in construirea canalului maritim Stad, botezat dupa peninsula omonima, transmite agentia AFP, citata de Global Post.
Canalul navigabil va avea 1,7 kilometri lungime si va fi sapat in partea montana a peninsulei, intre doua fiorduri, acele golfuri inguste si adanci, cu maluri inalte, caracteristice tarmului scandinav.
Costurile totale ale investitiei sunt estimate la 1,6 miliarde de coroane, dintre care doar un miliard vor fi bani alocati de guvernul norvegian, dar oficialii nu au precizat din ce fonduri va fi acoperita diferenta de bani.
Lucrarile ar urma sa inceapa in 2018, iar durata lor sa va intinde pe patru ani.
Canalul Stad ar urma sa fie destinat circulatiei cargourilor de mari dimensiuni si vaselor de pasageri de pana la 16.000 de tone, nu doar barjelor de mici dimensiuni, precum bajele sau slepurile care circula acum prin Canal du Midi din Franta, spre exemplu.
Guvernul norvegian a anuntat ca intentioneaza sa construiasca primul tunel din lume destinat navigatiei cu vase de mare tonaj, menit sa fluidizeze traficul prin zona coastei de sud-est a tarii.
Oficialii norvegieni au precizat, vineri, ca guvernul va investi circa un miliard de coroane (134 de milioane de euro) in construirea canalului maritim Stad, botezat dupa peninsula omonima, transmite agentia AFP, citata de Global Post.
Canalul navigabil va avea 1,7 kilometri lungime si va fi sapat in partea montana a peninsulei, intre doua fiorduri, acele golfuri inguste si adanci, cu maluri inalte, cara