Preşedintele Bulgariei a anunţat câteva proiecte mari de infrastructură la frontiera comună cu România, ce vor fi realizate cu bani europeni până în anul 2020. Printre proiectele mari de infrastructură pentru următorii şapte ani, finanţate de Bruxelles, preşedintele a menţionat şi câteva care prezintă interes pentru cetăţenii români.
Corespondentul RFI la Sofia, Petio Petkov
Comentând în timpul vizitei sale la Russe proiectele de infrastructură ce vor fi realizate cu finanţare europeană până în anul 2020, preşedintele Rosen Plevneliev a declarat că evaluarea experţilor arată că este nevoie de modernizarea şi extinderea cu încă două benzi de circulaţie a podului Russe-Giurgiu sau de construirea unui nou pod în zonă. Totodată, este nevoie de un pod Silistra-Călăraşi. În aceste zone, traficul este mai mare.
Pentru prima dată, un politician bulgar pune în prim plan nevoia de a fi abordate cu prioritate proiectele în partea de est a frontierei fluviale comune. Aceasta a fost poziţia de bază a politicienilor români în ultimii 20 de ani. În calitatea sa de ministru al Transporturilor, Traian Băsescu a militat în favoarea construcţiei unui nou pod în zona Nicopole-Turnu Măgurele sau între Silistra şi Călăraşi. Politicienii bulgari au cerut însă realizarea în primul rând a podului Calafat-Vidin. Aceasta se explică prin faptul că ţara a suferit mari pierderi în urmă războaielor iugoslave, care au blocat ani la rând legăturile sale cu Europa centrală.
Pe de altă parte, nu este un secret că un pod în vestul frontierei comune va atrage o mare parte din traficul care traversează acum România, asigurând Bulgariei venituri suplimentare din tranzitul de mărfuri.
Adjunctul ministrului Dezvoltării Regionale, Nikolina Nikolova, care a participat la reuniunea de la Russe a Comitetului interministerial bulgaro-român pentru Dunăre a declarat că locul cel