Antreprenorii din Romania ar plati lunar intre 1.000 si 4.000 de euro pentru serviciile de relatii publice oferite de agentii, 90% dintre acestia dorind sa plateasca pana in 2.500 de euro, conform unui studiu realizat pe 50 de IMM-uri de catre compania de relatii publice Confident Communications si cea de studii de marketing Trendelligent.
Astfel, 65% dintre cei care au raspuns la studiu ar dori sa plateasca intre 1-2.500 de euro, 25% vor sa plateasca intre 500 si 1.000 de euro, iar 10% sunt dispusi sa ofere pana la 3-4.000 de euro.
“Antreprenorii cu afaceri mici si medii sunt o nisa care nu este exploatata indeajuns de agentiile de comunicare. Totodata studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul, ca sa merite investitia, ar trebui sa insemne vanzare imediata, sau ca PR-ul nu are un loc important in cresterea afacerii care a ajuns la o pozitie stabila in piata doar prin eforturile antreprenorului“, declara Mara Gojgar, managing partner al Confident Communications. 60% dintre respondenti au un plan de comunicare De asemenea, 60% dintre respondenti au un plan de comunicare, iar dintre acestia doar 30% au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitectii propriului plan de promovare.
Cu toate acestea, 90% dintre respondenti sunt de acord ca serviciile de relatii publice specializate i-ar ajuta in cresterea afacerii.
Canalele de comunicare considerate cele mai utile sunt website-ul, blogul si media sociale (40%), urmate de relatiile cu presa (35%) si parteneriatele strategice/cross marketing (25%). Antreprenorii: Principalul rol al relatiilor publice este sa creasca notorietatea Intreprinzatorii cred ca principalul rol al relatiilor publice este acela de a creste notorietatea (45%), reputatia si credibilitatea companiei (30%), in timp ce 25% considera ca PR-ul ar trebui sa aiba un impact direct in v