Pasionaţii de modă care nu se mai regăsesc în tendinţe şi nici în viziunea marilor case de modă întăresc cercurile selecte ale clienţilor care aleg piesele unicat în defavoarea celor notorii, purtate de oricine îşi permite.
În spatele „circului de o lună“ petrecut la New York, Londra, Milano şi Paris, după cum titra publicaţia britanică „The Guardian“, şi a cataloagelor marilor case de modă, o revoluţie tăcută are loc printre cunoscătorii industriei, care şi-au plasat comenzile pentru garderoba lor în avans.
„Băieţii deştepţi“ ai modei, doar că nu cu aceleaşi conotaţii autohtone, au stabilit o altă modalitate de a cumpăra haine, dar şi o imagine râvnită de toată lumea. Imagine care astăzi este construită cu piese bespoke, croite individual, la comandă. „Vedem tot mai multe femei care au acces la marfa premium, dar care aleg să fie şi mai pretenţioase. Vor o legătură directă şi personală cu hainele şi accesoriile lor“, a spus Judd Crane, directorul departamentului pentru femei de la Selfridges.
La modă, în Londra
„Într-o lume omogenizată, unde putem comanda ultimele colecţii Burberry sau Topshop în timp ce urmărim live show-ul de pe podium şi toate capitalele au parte de aceleaşi vitrine glossy ale designerilor scumpi, aceasta este antiteza marketingului şi a fraudei pe care noi o ştim sub numele de brand de lux“, spune Karen Kay, blogger pentru „The Guardian“. Acei cumpărători deştepţi care-şi cheltuiesc banii pe piese unicat, pe măsură şi la comandă sunt clienţii care au înţeles ce înseamnă astăzi „noul lux“.
(Ducesa de Cambridge este fidelă modei bespoke FOTO Getty Images Guliver)
Clienţi precum Cameron Diaz sau Ducesa de Cambridge (care, spre deosebire de predecesorii săi regali, nu poartă niciodată ţinute complete haute couture, ci îşi distribuie bugetul pentru piese unicat, realizate de designeri şi croitori cunoscuţi)