Programul de finanţare „Lumea prin culoare şi sunet“, cu un buget total de 350.000 de euro, derulat de Fundaţia Orange România, are nouă câştigători. Aceştia au fost anunţaţi în cadrul unei conferinţe de presă, desfăşurate la 3 aprilie a.c., în Capitală, la care au participat Jean-François Fallacher, CEO Orange România, membrii consiliului director al Fundaţiei, reprezentanţii instituţiilor câştigătoare, mass-media. Selecţia s-a realizat din 110 proiecte în beneficiul persoanelor cu dizabilităţi senzoriale – deficienţe de vedere, auz sau vorbire –, propuse de organizaţii neguvernamentale, instituţii educaţionale, medicale şi culturale din ţară. Evaluarea s-a făcut după criterii precum caracterul inovator, componenta digitală, relevanţa, durabilitatea, impactul, contribuţia din partea candidaţilor, posibilitatea de implicare a voluntarilor. Două proiecte câştigătoare vizează detectarea şi tratamentul precoce al deficienţelor de auz şi reabilitarea auditiv-verbală a copiilor implantaţi cohlear sau protezaţi auditiv: „Sunetele viitorului“, al Asociaţiei Au Publicitate diosofia, care va primi 184.500 de lei, pentru realizarea unui centru de testare audiologică în Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „M. S. Curie“ Bucureşti, respectiv „Hear-Ring“, iniţiat de UMF „Iuliu Haţieganu“ Cluj-Napoca, în valoare de 203.100 de lei, ce se va derula în spitale din Cluj-Napoca, Baia Mare şi Zalău. În sprijinul studenţilor cu deficienţe de vedere vine Fundaţia Cartea Călătoare, cu proiectul „Cursuri accesibile pentru studenţii nevăzători“ (203.880 de lei), care va dota şase centre din cinci universităţi cu echipamente şi softuri asistive. Îmbunătăţirea accesului persoanelor cu dizabilităţi senzoriale în muzee este vizată în proiectele „Simte arta în 6 muzee“ (229.020 de lei), aparţinând Asociaţiei pentru Dezvoltare Urbană şi „ART Touch“ (216.769 de lei), derulat de Mu