Viitorul digitalului din Romania, similar cu ce se intampla in SUA sau Marea Britanie, va fi posibilitatea de a te loga o singura data, intr-un singur loc, putand sa ai acces cu acea unica semnatura la mai multe canale – Facebook-ul companiei, Twitter, site oficial, site de concursuri etc. Totul trebuie integrat astfel incat acest lucru sa devina posibil.
Din pacate, companiile romanesti nu inteleg inca acest lucru si isi scindeaza eforturile de advertising pe mai multe planuri si segmente, ducand la o coeziune mai redusa intre campanii/site-uri/conturi pe retele sociale.
“La noi nu exista suficient de multe companii care sa aiba digitalul ca centru si apoi restul canalelor, adiacent. Acest lucru nu ajuta educarea pietei, a clientilor si astfel nici piata nu evolueaza la capacitatea maxima, cea normala de altfel”, subliniaza Alex Cernatescu, CEO al Infinit Solutions.
In mod normal, pentru a putea convinge clientul de importanta digitalului, nu este suficient ca o agentie mare sa aiba doar o divizie de digital, cu cativa angajati. “Una este sa fii o agentie AXATA pe digital, cu acest nucleu, cu angajati specialisti exclusiv pe domeniul tehnologic, alta este sa fii o companie mare, dar cu doar o divizie secundara pe digital. La o intalnire cu un client ar trebui sa ai langa tine nu doar un director de marketing ci si vanzari, achizitii, IT”, considera Cernatescu. “Trebuie mai multe companii de digital in Romania, pentru a creste”, continua el.
Mai mult, pentru o campanie integrata eficienta trebuie sa si mergi in compania-client, sa stai alaturi de ei, sa te implici in eforturile de vanzari si chiar sa selectezi impreuna produsele cele mai potrivite. “Nu poti sta doar la birou, trebuie sa te si «murdaresti pe maini»!”.
Nu orice companii se potrivesc insa in mediul digital, deci trebuie sa fii (si) selectiv. “Nu o sa se vanda nici