Procentul tentativelor de fraudă la plata online a continuat să scadă şi în 2012 ajungând la nivelul de 0,19% din totalul tranzacţiilor, faţă de 0,24% în 2011, potrivit unui comunicat al procesatorului de plăţi PayU.
Segmentele cele mai expuse la tentativele de fraudă sunt reprezentate de turism (32% din numărul tentativelor de fraudă), telecom (31%), servicii (18%) şi IT&C (9%).
"În 2010 sau 2011, domeniul IT&C era unul dintre segmentele cu cel mai mic număr de tentative, sub 3% din total. Observăm în prezent o creştere a vârstei medii a celui care încearcă o fraudă, de la puţin peste 20 de ani la 30 de ani, precum şi o evoluţie semnificativă a valorii medii a unei tentative, cu 31%. Aceste tendinţe, împreună cu creşterea preferinţei pentru produse cu livrare fizică sau produse mai scumpe, demonstrează că persoanele care încearcă să fraudeze sunt tot mai bine pregătite şi mai îndrăzneţe. Din acest motiv, de la un an la altul, serviciile de securitate devin tot mai importante pentru magazinele online", a declarat Anamaria Pîrjol, Risc & Customer Experience Manager la PayU România.
Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporţie de 38% în Statele Unite, 16% în România, 8% în Italia şi 8% în Marea Britanie. Restul cardurilor folosite au fost emise în special în Franţa, Australia, Germania şi Canada.
Tentativele de fraudă au fost iniţiate din 178 de ţări, de pe IP-uri din România (49%), Statele Unite (23%), Italia (5%) sau Marea Britanie (4%).
Procentul tentativelor de fraudă la plata online a continuat să scadă şi în 2012 ajungând la nivelul de 0,19% din totalul tranzacţiilor, faţă de 0,24% în 2011, potrivit unui comunicat al procesatorului de plăţi PayU.
Segmentele cele mai expuse la tentativele de fraudă sunt reprezentate de turism (32% din numărul tentativelor de fraudă), telecom (31%),