La sfârşitul lunii martie, în rada exterioară a Portului Constanţa a ajuns port-containerul MSC Flaminia, care fusese anterior refuzat de mai mult ţări europene, din cauza deşeurilor periculoase cu care este încărcat.
Este nava, sub pavilion german, la bordul căreia, vara trecută, au avut loc două explozii majore în urma cărora trei marinari au decedat şi restul echipajului a fost preluat de nave salvatoare. Numită „bomba toxică plutitoare”, Flaminia a fost vizitată, imediat după ce a ajuns în rada exterioară a Portului Constanţa, de o echipă formată din specialişti de la Direcţia de Sănătate Publică Constanţa, Garda de Coastă şi de la Garda de Mediu, care au prelevat probe. „Rezultatele analizelor încă nu au venit, prin urmare Flaminia este în continuare în rada exterioară a Portului Constanţa. Dacă analizele vor arăta că vaporul nu pune în pericol siguranţa oamenilor şi a mediului, echipajul va primi permisiunea să îl ducă la Şantierul Naval Mangalia pentru reparaţii”, a declarat, ieri, prefectul Eugen Bola.
Ce spun reprezentanţii societăţii UNI-RECYCLING
Din echipa autorităţilor locale, care au inspectat Flamina, au făcut parte şi reprezentanţii societăţii Uni-Recycling SRL. „În calitate de prestatori, am vizitat şi noi nava Flaminia, am preluat probe pe care le-a trimis la trei laboratoare? În Germania, Ungaria şi România. În cazul în care totul va fi bine, vom putea demara acţiunea de decontaminare a navei. Noi avem un contact de prestări-servicii cu beneficiarul, adică cu Şantierul Naval Mangalia”, ne-a spus Cornel Varvara, directorul general al societăţii Uni-Recycling SRL. Societatea s-a asociat cu alte trei firme pentru a se ocupa de încărcătura periculoasă de pe Flaminia.
Adrian Mihălcioiu despre starea echipajului
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a precizat că pe na