International Advertising Association (IAA) România anunță că OUG de modificare a Legii audiovizualului a fost publicată în Monitorul Oficial fără consultarea industriei, precizând că prin această ordonanţă autorităţile afectează un sector de afaceri 100% privat, scrie mediafax.ro.
"Promovarea unui astfel de text legislativ fără consultarea industriei şi fără a ţine cont de solicitările de dialog pe care IAA România le-a transmis în ultimele 4 luni constituie un fapt fără precedent şi foarte grav. Este pentru prima dată când autorităţile intervin în mod direct afectând un întreg sector de afaceri 100% privat şi care funcţionează pe baza unor practici de business corecte şi comune în peste 95% din ţările lumii. IAA România va analiza toate căile legale de atac pentru stoparea efectelor acestei ordonanţe", se spune, în comunicatul remis sâmbătă, agenţiei MEDIAFAX, de către IAA România.
Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care "nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final".
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG), publicată vineri în Monitorul Oficial, după articolul 29 din Legea audiovizualului actuală, care stabileşte condiţiile pe care trebuie să le respecte comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, se introduce un articol nou, potrivit căruia "orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate", iar orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de aceşti intermediari, vor fi "în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul".
CITIȚI ȘI: Legea audiovizualului: Guver