Studenţii din primii ani care se plâng de un nivel ridicat al stresului şi cărora le place să consume alcool sunt mai predispuşi la a se "lega" emoţional de reţelele de socializare decât cei care spun că nu se simt stresaţi şi nu consumă alcool, arată un studiu recent.
În încercarea de a afla ce le determină pe unele persoane să apeleze la Facebook pentru a stabili legături cu alţii, Russell Clayton, student doctorand la Şcoala de Jurnalism din Missouri, a descoperit că anxietatea şi consumul de alcool joacă un rol important în acest sens.
Pentru lucrarea sa de doctorat, care urmează să fie publicată şi în numărul din mai al revistei Computers in Human Behavior, Clayton a analizat comportamentul a peste 225 de proaspăt admişi la Universitate din punct de vedere al emoţiilor, anxietăţii, nivelului de socializare, dar şi al consumului de alcool şi marijuana.
Realizatorul studiului a descoperit astfel că studenţii care se declarau deopotrivă anxioşi şi mari consumatori de alcool păreau să fie mult mai legaţi din punct de vedere emoţional de Facebook, informează cnet.com. De asemenea, cei care au raportat că sunt singuri în viaţa de zi cu zi sau prezintă stări de anxietate aveau la rândul lor conturi pe Facebook pe care le accesau zilnic, dar nu se simţeau legaţi emoţional de persoanele cu care erau prieteni pe acea reţea de socializare.
"Când oamenii sunt legaţi emoţional de Facebook, accesul la fotografii sau la alte postări ale prietenilor în timp ce aceştia consumă alcool îi motivează să se angajeze în comportamente similare în loc să se adapteze unei vieţi sociale normale", susţine Russell Clayton.
La polul opus, consumul de marijuana arată că este vorba despre absenţa oricărei conexiuni emoţionale cu resprectiva reţea de socializare. "Consumul de marijuana este mai puţin normativ, ceea ce înseamnă că tot mai puţine persoane postea