Facebook va lansa un nou mod de a direcționa anunțuri către anumite categorii de consumatori, susceptibili să cumpere anumite produse. Datorită parteneriatului cu firmele de cercetare de piaţă, care vor înregistra frecvenţa utilizării cardurilor de loialitate în magazine reale (offline), va deveni posibilă postarea de anunţuri publicitare ale anumitor companii, chiar pentru utilizatorii produselor acestora, potrivit Business Insider.
„Implicaţiile sunt uriaşe”, constată Business Insider.
Noul produs publicitar al Facebook, numit „partner categories”, permite agențiilor de publicitate care operează pe reţeaua socială să afișeze anunțuri pentru persoanele care au achiziționat ori s-au arătat interesate de anumite produse, de la bunuri de consum ambalate, până la autoturisme.
Datalogix, de pildă, unul dintre partenerii Facebook, urmăreşte utilizarea cardurilor de fidelitate în magazinele de vânzare cu amănuntul, astfel încât Facebook să poată spune publicitarilor, pe cale confidențială, cine cumpără aproximativ 50% din toate bunurile de consum ambalate, vândute în Statele Unite.
Datalogix poate urmări, de asemenea, pe cei ce și-au dat datele de identificare comercianților, solicitând acestora mai multe informații despre produsele lor.
Astfel Facebook va ști care dintre utilizatorii săi au cerut broşuri despre Chevy Camaro. Sau: Gillette va putea posta anunţuri publicitare pentru bărbaţii care i-au cumpărat noile aparate de bărbierit.
„Acest mod de „targeting”, bazat pe intenţiile consumatorilor, este aproape la fel de valoros ca acela al Google, în care consumatorul a spus motorului de căutare exact ce caută să cumpere.
Potrivit Business Insider, campania de promovare a produsului Facebook a început deja cu mesaje de tipul:
Un dealer auto locală poate afișa anunțuri celor care sunt susceptibili să cumpere o maşină nouă şi ca