„Perla coroanei” din imperiul „Regelui Asfaltului”, arestat pentru fapte de corupţie, este scoasă la vânzare. Compania de transport aerian low-cost Blue Air urmează a fi vândută pentru a mai recupera din datoriile uriaşe. Încă un exemplu că afacerile controlate din închisoare nu merg deloc bine.
Pe vremea când transfera milioane de euro între firmele sale şi fabrica facturi pentru a justifica aceste tranzacţii, Nelu Iordache, patronul firmei Romstrade, avea gânduri mari cu compania Blue Air, scoasă acum la vânzare. Flota de nouă avioane urma să fie completată cu noi aparate.
Procurorii au arătat că acestea urmau să fie cumpărate din bani europeni, deturnaţi de la autostrăzi. Când a început să fie luat la întrebări de inspectorii Departamentului de Luptă Antifraudă (DLAF), Iordache a încropit un contract între SC Romstrade şi BlueAir, intitulat „Contractul pentru servicii charter”. Compania aeriană era prestator, iar cea de construcţii - beneficiar. Ambele aparţineau aceluiaşi Iordache, care-şi pusese în cap să transporte muncitorii cu avionul de la Bucureşti la Arad.
Potrivit documentului, prestatorul se angajează să furnizeze „două sau mai multe aeronave, complet echipate şi alimentate cu combustibil, precum şi echipaj navigant licenţiat, în scopul operării unor curse aeriene (154 zboruri pe traseul Bucureşti – Arad – Bucureşti şi 154 zboruri pe traseul Bacău – Arad – Bucureşti) în perioada 13 octombrie 2012 – 30 aprilie 2013, în valoare totală de 4.231.673 de euro cu TVA.”
Mai departe, firma de construcţii trebuia să plătească firmei de aviaţie un împrumut de jumătate din valoarea zborurilor contractante. Banii erau necesari pentru cumpărarea unui avion de tip Boeing 737, cu o capacitate de până la 162 de persoane. În acest sens, Iordache ar fi plătit un avans în valoare de 8,9 milioane de lei, dar nu a mai apucat să facă factură.
Cele nou