Pentru primul contact cu mediul educaţional, micuţii de la clasele pregătitoare nu vor fi „supuşi“ supliciilor unei avalanşe de informaţii, însoţită de severitatea specifică şcolii.
Aceştia vor învăţa despre limbă şi comunicare, om şi societate, matematică şi ştiinţe ale naturii, arte şi tehnologii, sănătate şi motricitate, consiliere şi orientare, toate acestea însă într-un mediu plăcut, cu metode care să le stârnească interesul. „Este o etapă de tranziţie, iar accentul pus asupra jocului este mai puternic decât învăţarea sistematică şi foarte riguroasă, care încorsetează mai mult. Este un spaţiu formativ în care cunoştinţele se deprind treptat, într-o atmosferă plăcută, calmă, cu multă comunicare afectivă cu învăţătorul. Ariile curriculare sunt bazate pe o abordare în sistem integrat a cunoştinţelor, într-o interferenţă de domenii, într-o acomodare treptată a copilului cu lumea cunoaşterii. Orele sunt foarte scurte. Copilul mic nu se poate concentra foarte mult pe o activitate intelectuală intensă. Este destul de multă libertate în această evoluţie prin zilele de şcoală ale primului an de învăţământ obligatoriu“, a explicat prof. dr. Camelia Gavrilă, inspectorul şcolar general. De exemplu, la disciplina comunicare, activitatea didactică se va canaliza spre competenţele de comunicare, şi nu pe conţinuturi lingvistice. La disciplina matematică şi explorarea mediului va fi vorba despre contextualizarea învăţării prin referirea la realitatea înconjurătoare, dar şi armonizarea celor două domenii, lucru care permite folosirea mai eficientă a timpului didactic şi măreşte flexibilitatea interacţiunilor. În ceea ce priveşte educaţia pentru societate, copiii vor învăţa despre aplicarea normelor de conduită necesare în diferite contexte de viaţă şi îşi vor putea dezvolta o atitudine pozitivă faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi. Din curricula celor mici nu v