În urmă cu trei săptămâni, Marele Premiu al Malaysiei provoca un scandal imens în Formula 1, după ce Sebastian Vettel ignora ordinele de echipă şi îl depăşea pe coechipierul Mark Webber, despre care spusese în timpul cursei că este prea încet. „Aş face-o încă o dată, de fapt de fiecare dată când aş simţi că Mark e mai lent“, a spus Vettel înaintea Marelui Premiu al Chinei, alimentând teoria conspiraţiei la echipa Red Bull. O teorie care a fost susţinută şi de o problemă cu sistemul de alimentare al lui Webber în calificările de sâmbătă, care l-a făcut pe australian să plece de pe ultimul loc în cursa de ieri, chiar de pe linia boxelor. „Nu avea decât 150 ml de combustibil în rezervor, cu 850 de ml mai puţin decât prevede regulamentul la finalul calificărilor“, a susţinut FIA. „O simplă eroare a sistemului de alimentare“, a replicat Red Bull.
Continuă conspiraţia anti-Webber?
Însă zvonurile au fost repede spulberate după doar şase tururi, când sarabanda opririlor la boxe începuse deja. Dacă în fruntea plutonului, Alonso şi Massa l-au depăşit repede pe Lewis Hamilton, Webber urcase deja pe 11, la doar câteva secunde în spatele plutonului fruntaş. Iar după primul schimb de pneuri al lui Vettel, din turul 15, neamţul a ieşit pe pistă chiar în spatele lui Webber. Un nou duel între cei doi? Nu a fost cazul! Încercând să îl depăşească pe Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), pilot al echipei-soră a lui Red Bull, Webber l-a agăţat pe francez şi a fost nevoit să intre la boxe. Unde mecanicii nu i-au fixat bine roata dreapta spate, iar australianul a fost nevoit să abandoneze după ce în penultimul viraj pneul i-a sărit în mers!
Alonso a dominat clar
În schimb, în fruntea cursei nu a existat nici măcar o secundă de dubiu în ceea ce priveşte învingătorul. Cu un monopost mult îmbunătăţit faţă de cel de anul trecut, când a pierdut titlul de campion pentru do