Autostrada Vestului începe, încet-încet, să prindă contur. Asta deşi nu pe toate tronsoanele se lucrează, iar unele dintre cele pe care se lucrează sunt în urmă cu termenul de predare. Pe lotul I Lugoj-Deva, Şanoviţa – Traian Vuia, zilele trecute, constructorul s-a concentrat pe finalizarea celor 12 pasaje, cinci poduri, parcarea şi cele două noduri rutiere – Traian Vuia şi Şanoviţa. La podul principal peste Bega, kilometrul 1 plus 030, grinzile principale sunt montate, se lucrează la suprabetonare, la podul principal peste canalul Timiş-Bega, cu opt deschideri între culei. Se lucrează la betonarea consolelor de pe ultimele două pile, o parte a pilelor fiind deja pregătite pentru montarea grinzilor principale. Un alt pasaj important este la kilometrul 24 plus 445, peste calea ferată Lugoj-Făget, unde se execută ultimele lucrări la culei, urmând, în perioada următoare, montarea grinzilor principale.
„În trecutul apropiat au avansat puternic, în mod alert, lucrările de terasamente”
La overpass-urile de pe acest tronson se execută, în diferite faze, lucrări de betonare a culeilor, fixarea timpanelor prefabricate şi pregătirea pentru montarea grinzilor principale, care în mare parte sunt aprovizionate pe şantier. „În trecutul apropiat au avansat puternic, în mod alert, lucrările de terasamente, la rampele de acces spre poduri şi overpass-uri s-a lucrat în mod alert, se lucrează la terasamentele buclelor de acces de la nodul principal Balinţ, kilometrul 10 plus 154”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. De asemenea, se lucrează pe breteaua de legătură spre centura Lugoj – 10,5 kilometri, unde se execută lucrări de betonare pile-culei, iar grinzile principale din oţel sunt în fază de finalizare în halele UMT. Termenul de predare al lucrării era luna arpilie, dar acesta s-a prelungit până în au