In fiecare zi vorbesc cu oameni care vor sa isi vanda masina si sa-si ipotecheze apartamentul ca sa poata merge la scoli scumpe care sa-i invete cum sa se imbogateasca rapid; si cu la fel de multi dintre cei care au facut-o deja si care nu inteleg de ce nu intra banii aceia promisi mai repede in cont. Vestea proasta e ca nu exista nicio legatura directa intre ceea ce scrie in cartile si in retetele de management, intre sfaturile pe care le dau la televizor si in reviste managerii faimosi si bine platiti, si ce se intampla in realitate in companiile si pe piata din Romania. Firme care, dupa cele mai elementare principii de management si de logica, la urma urmei, nu ar putea sa reziste mai mult de cateva luni sau nu ar trebui infiintate deloc, merg si prospera bine-mersi, si nu de azi, de ieri, ci de ani buni, scrie head-hunterul George Butunoiu pe blogul lui.
Si invers, manageri si antreprenori care fac totul cu buna credinta si numai dupa litera si spiritul manualelor si cursurilor de business, nu vad picior de client trecandu-le pragul cu zilele sau cu lunile.
La o privire mai lunga, se vede ca aceste „paradoxuri” pot fi grupate in doua categorii: rezultatele complet aleatorii (pleonasmul de aici si urmatoarele sunt pentru subliniere), adica acele cazuri in care doi oameni sau firme fac lucrurile absolut la fel, in contexte identice, iar rezultatele sunt complet diferite; cealalta include discrepantele sistematice dintre ceea ce se sustine in public, dintre declaratiile si angajamentele solemne, exhibitionismul valorilor si principiilor, cinismul citatelor redactate de fetele de la PR si ceea ce se intampla in realitate. Si se intampla in realitate pentru ca e normal sa se intample astfel, pentru ca e rentabil pentru companie, pentru ca e logic si in firea lucrurilor, pentru ca asa merg lucrurile pe lumea asta, numai ca nu „da bine” sa apui as