Venetia a impus, duminica, prima interdicite de acces pe principalele sale canale, care se adreseaza barcilor cu motor si barjelor. Aproape tot traficul de pe Canal Grande a fost eliberat timp de cateva ore duminica.
Scopul acestei masuri este de a atrage atentia asupra problemelor de mediu ale orasului si de a argumenta necesitatea de a avea forme de transport pe apa mai ecologice, scrie BBC.
"Aceasta initiativa are ca scop aducerea in atentie a chestiunii poluarii si promovarea barcilor electrice sau hibride", a anuntat consiliul municipal, prin intermediul unui purtator de cuvant.
Pe canalele Venetiei sunt inregistrate sa circule aproximativ 7.000 de barci, care indeplinesc o necesitate economica aprovizionand orasul si asigurand transportul persoanelor, insa acestea polueaza apa si umplu aerul cu noxe si zgomote puternice. Venetia, numita uneori si "La Serenissima", nu traieste la inaltimea supranumelui sau, intrucat zgomotele si poluarea fonica provocate de barci ii tulbura linistea.
Barcile si barjele creeaza si valuri care lovesc continuu zidurile cladirilor antice ce se insira de-a lungul canalelor, ceea ce le accelereaza deteriorarea.
Autoritatile isi doresc sa vada o trecere in etape la vasele cu motoare electrice sau hibride.
Venetia a impus, duminica, prima interdicite de acces pe principalele sale canale, care se adreseaza barcilor cu motor si barjelor. Aproape tot traficul de pe Canal Grande a fost eliberat timp de cateva ore duminica.
Scopul acestei masuri este de a atrage atentia asupra problemelor de mediu ale orasului si de a argumenta necesitatea de a avea forme de transport pe apa mai ecologice, scrie BBC.
"Aceasta initiativa are ca scop aducerea in atentie a chestiunii poluarii si promovarea barcilor electrice sau hibride", a anuntat consiliul mu