Începând de vineri, demisolul Iulius Mall Timișoara a găzduit Târgul de Produse Naturale Expo BIO, ajuns la ediţia cu numărul 22.
Alimente, suplimente nutritive, cosmetice şi articole de îngrijire personală, produse de curăţenie, toate fără aditivi sau alte substanţe chimice aşteptau să fie luate acasă sau măcar admirate în treacăt de ochii cumpărătorilor.
Târgul a fost realizat cu participarea a aproximativ 40 de expozanţi din România şi Ungaria, care au pregătit o gamă completă de produse menite să menţină şi protejeze sănătatea.
Din nefericire pentru cei care au adus o bucăţică din natură în Timişoara, reacția cumpărătorilor nu s-a dovedit a fi una pe măsura așteptărilor. Comercianții spun că vânzările au mers mai slab ca la alte târguri, însă motivul le este necunoscut.
Cea mai nedumerită era una dintre doamnele care se ocupă cu comercializarea mierii. Doamna a povestit că la acest târg a avut noroc cu produsele care nu ţin de domeniul ei, produse pe care le-a vândut pentru altcineva: săpunuri și produse de îngrijire.
Doamna oferea spre degustare și vânzare toate sortimentele de miere, inclusiv cu fagure sau specialități din miere cu nucă şi fistic. De vândut, însă, a vândut de trei ori mai puţin decât vinde de obicei la alte târguri.
„Oamenii mă cunosc. Am clienţii mei. Produsele sunt producţie proprie, am obţinut fonduri europene şi am 150 de familii”,
a declarat doamna.
Tot din domeniul produselor care își propun să răsfețe papilele gustative ale cumpărătorilor sunt și prăjiturile şi batoanele de ciocolată. Din păcate, nici ele nu au adus prea mari beneficii în buzunarele comercianţilor de produse naturale.
„Nu a mers chiar atât de bine ca şi dăţile trecute. Suntem foarte mulţi expozanţi cu produse asemănătoare. Acum depinde şi de amplasarea fiecăruia. Ne-am profilat şi noi pe produse de po