Programul “Rabla” – care se va desfăşura şi anul acesta, dar cu noi modificări, ce ar urma, luni, să fie puse în dezbatere publică – are o istorie de opt ani, dar cele mai spectaculoase rezultate le-a înregistrat în 2010, după introducerea tichetelor valorice şi prin valorificarea lor la liber.
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anunţat că luni va fi lansat în dezbatere publică proiectul de act normativ vizând derularea în 2013 a Programului de stimulare a înnoirii parcului naţional auto, cunoscut drept “Rabla”.
Numele programului s-ar putea schimba, însă, de anul acesta, pe lângă alte aspecte. Până în prezent, ministrul a spus că valoarea tichetului obţinut contra casării maşinii uzate, mai vechi de 10 ani, va creşte la 6.500 de lei (1.500 de euro), de la 3.800 de lei, dar şi că reducerea pentru achiziţionarea unui autovehicul nou se va acorda pentru un singur tichet, eliminându-se posibilitatea cumulării a până la trei tichete, pentru a obţine o reducere mai mare.
Altfel, s-ar avea în vedere acordarea de bonusuri suplimentare pentru cei care îşi duc la casat autoturismele vechi, fiind luată în calcul acordarea unei reduceri de 2.500 de euro la achiziţionarea unei maşini electrice, atât pentru cetăţenii, cât şi pentru firmele care se pot număra printre beneficiarii programului.
Programul de stimulare a înnoirii parcului naţional auto a fost instituit în 2004, printr-o ordonanţă de urgenţă cu 11 articole (OUG nr. 99/ 2004), emisă de Guvernul condus de Adrian Năstase.
“Poate beneficia de o primă în cuantum de 30 milioane lei (3.000 de lei noi – n.r.) orice proprietar al unui autoturism uzat care întruneşte cumulativ următoarele condiţii: a) predă spre casare unei unităţi REMAT autoturismul uzat proprietate personală, obţinând astfel un certificat REMAT, b) achiziţionează un autoturism nou de la un producător validat”, prevedea actu