Scris de Monica Ardelean - Nemulțumiții din blocurile ANL din orașul Lipova au avut o rundă de discuții cu viceprimarul localității.
LIPOVA. Am pornit către Lipova, acolo unde locatarii blocurilor ANL făcuseră o reclamație legată de scumpirea căldurii. Despre povestea lor am scris în ziarul nostru, dar am decis să ne deplasăm în oraș pentru a lua legătura și cu administrația locală, greu de contactat telefonic.Nemulțumiri și explicații
Din martie, factura de la căldură și apă caldă a ajuns la 300 lei de la 200 lei, dintr-o dată, fără ca cineva să-i anunțe oficial. Au aflat cât au de plată direct de la administratorul celor 64 de apartamente şi direct în ziua plății. Și nu e vorba de o sumă plătită doar în timpul iernii, ci pe toată perioada anului pentru că aceeași centrală pe lemne oferă și apa caldă din timpul verii.
„Pentru a fi mai ușor pentru locatari s-a decis la nivelul administrației locale să se stabilească o sumă fixă pentru toate cele 12 luni. Dacă ar fi fost calculată separat factura din timpul iernii, cu căldura inclusă, suma ar fi fost mult mai greu de suportat de către chiriașii ANL”, explică administratorul blocurilor ANL, Cosmin Sălăjan.
Nemulțumirea cea mai mare este că nu au fost anunțați, cum cere legea, cu 30 de zile înainte de intrarea în vigoare a deciziei Consiliului Local și că nimeni nu le-a prezentat un act adițional la contract în care să fie stipulată această majorare. Pe care de altfel o consideră mult prea mare pentru niște blocuri sociale.
Viceprimarul localității, sosit la fața locului, a declarat că decizia a fost luată în ședința Consiliului Local Lipova și că vor fi făcute și documentele necesare pentru ca totul să fie conform legii. „Cam târziu”, spun locatari care deja au fost obligați să scoată mai mulți bani din buzunar fără a avea documentele justificative.Alte câteva nemulţumiri
Și dacă viceprima