Titanul sculpturii româneşti, Constantin Brâncuşi, nu a creat doar monumente ce au devenit în timp un simbol al ţării sale natale. Acesta a dat naştere şi unor articole vestimentare de excepţie pentru un spectacol de balet ce a avut loc chiar în atelierul său de muncă, din Paris, în anul 1920. Cea care a purtat creaţiile cu tentă brâncuşiană a fost Lizica Codreanu, o tânără artistă de 19 ani pasionată de balet care l-a cunoscut pe artistul gorjean prin intermediul surorii sale, o pictoriţă şi sculptoriţă ce era eleva lui Brâncuşi. Maestrul avea să o îndrăgească imediat pe Lizica, în special datorită umorului și inteligenței sale, iar atunci când o alinta îi spunea deseori Costică sau Țiganca, potrivit webcultura.ro.
Printre obiectele vestimentare ale lui Constantin Brâncuşi pot fi observate în special pălării care erau făcute cunoscute în cadrul demonstraţiilor de balet. Aceste creaţii purtate de Lizica fac trimitere la sculptura în lemn „Vrăjitoarea”. În această manieră şi fără să aibă această intenţie, acum mai bine de nouă decenii, Brâncuşi era primul designer de talie europeană.
Titanul sculpturii româneşti, Constantin Brâncuşi, nu a creat doar monumente ce au devenit în timp un simbol al ţării sale natale. Acesta a dat naştere şi unor articole vestimentare de excepţie pentru un spectacol de balet ce a avut loc chiar în atelierul său de muncă, din Paris, în anul 1920. Cea care a purtat creaţiile cu tentă brâncuşiană a fost Lizica Codreanu, o tânără artistă de 19 ani pasionată de balet care l-a cunoscut pe artistul gorjean prin intermediul surorii sale, o pictoriţă şi sculptoriţă ce era eleva lui Brâncuşi. Maestrul avea să o îndrăgească imediat pe Lizica, în special datorită umorului și inteligenței sale, iar atunci când o alinta îi spunea deseori Costică sau Țiganca, potrivit webcultura.ro.
Printre obiectele vestimentare ale lui Constantin Brâ