Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) este dispusă să plătească pentru definitivarea primului tronson din autostrada Nădlac-Arad până la 364 milioane de lei, fără TVA.
Suma e doar cu puţin mai mică decât valoarea umflată cu care constructorul Nelu Iordache a câştigat licitaţia de pe locul 6 în urmă cu exact doi ani, în pofida faptului că s-au efectuat deja o parte din lucrări.
CNADNR a scos din nou la licitaţie primul tronson din autostrada Nădlac-Arad, cu o lungime de 22 de kilometri, după ce la finele anului trecut a reziliat contractul semnat în aprilie 2011 cu o asociere formată din firmele Romstrade, deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, în prezent aflat în arest preventiv, şi Monteadriano, companie portugheză. Autostrada ar fi trebuit definitivată în acest an, însă a avansat până în prezent la un stadiu fizic de aproximativ 6% estimat de către CNADNR.
Un contract umflat din start
În urmă cu doi ani, Romstrade şi Monteadriano au câştigat licitaţia, la care au depus oferte şapte firme deşi au avut al şaselea preţ. Oferta celor două companii a fost de 382 milioane lei, fără TVA, cu 79 milioane lei mai mare decât a primului clasat, asocierea italiană Tirrena Scavi-Condotte-Cossi, care a cerut 303 milioane lei. Cu toate acestea, propunerea Romstrade-Monteadriano a fost desemnată atunci câştigătoare.
Documentaţia de reluare a licitaţiei publicată zilele trecute prevede o „valoare estimată a contractului“ de aproximativ 304 milioane lei, însă şi posibilitatea majorării ulterioare a contractului cu 60,8 milioane lei, până la un nivel numit de către CNADNR „valoare estimată totală“ de 364,8 milioane lei. Constructorii au fost instruiţi prin documentaţia de licitaţie să se raporteze, când fac oferta, la valoarea estimată a contractului, nu la cea totală, adică oferta lor ar trebui să fie mai mică de 304 milioane