Şcoli de recuperare a punctelor de penalizare, eliminarea vehiculelor de transport persoane cu capacitatea mai mică de 22 de locuri, alcoolmetre care să blocheze maşina dacă şoferul este beat… Sunt doar câteva din cerinţele proiectului de strategie pentru siguranţa rutieră al Ministerului Transporturilor. Şcoli de recuperare a punctelor de penalizare, eliminarea vehiculelor de transport persoane cu capacitatea mai mică de 22 de locuri, alcoolmetre care să blocheze maşina dacă şoferul este beat… Sunt doar câteva din cerinţele proiectului de strategie pentru siguranţa rutieră al Ministerului Transporturilor.
Prevederile proiectului au fost postate vineri pe site-ul Ministerului Transporturilor, pentru consultare. Vă prezentăm câteva dintre ele:
1. Pentru călători, punctul cel mai important se va referi la eliminarea de pe drumurile naţionale şi judeţene a aşanumitelor “microbuze ale morţii”, care au provocat în ultimii opt ani mai multe tragedii rutiere. Concret, în traficul interjudeţean vor fi înlocuite, etapizat, toate vehiculele de transport persoane de capacitate până în 22 de locuri, cu autobuze şi autocare, pentru sporirea siguranţei şi confortului.
2. Proiectul prevede şi obligativitatea folosirii pe maşinile de transport a unor dispozitive “alcolock”, care blochează pornirea motorului dacă simt că şoferul a consumat alcool.
3. De asemenea, vor fi înfiinţate centre de reabilitare psihologică, iar absolvirea cursurilor acestora va da posibilitatea şoferilor să recupereze din punctele de penalizare pierdute prin încălcarea legii.
4. Vor fi introduse tichetele de contravenţie, care vor însoţi permisul de conducere şi care vor conţine toate sancţiunile primite şi plătite de şofer. În funcţie de datele din tichet, rău-platnicii vor p i e r d e dreptul de a şofa până la achitarea amenzii.
În 2005, lângă Slobozia, un microbuz s-a ciocnit