Muzeul de Artă Timişoara organizează marţi, 16 aprilie 2013, la ora 18, la Palatul Baroc din Piaţa Unirii, vernisajul expoziţiei Simpozionului Internaţional de Pictură Gărâna 2012, ediţia a II-a.
Organizat de Fundaţia Herczeg, în parteneriat cu Muzeul de Artă Timişoara, simpozionul de la Gărâna a aşezat laolaltă, între 12-25 august 2012, în spaţiul pitoresc al localităţii de munte din sudul Banatului, cunoscut culturii încă din anii ’50, atunci când Julius Podlipny se retragea în acele locuri, patru artişti din România şi patru din Europa: Gopal Dagnogo (Franţa), Laëtitia Ferard (Franţa), Edwige Fouvry (Belgia), Adil Yusif (Azerbaijan), Miron Duca (România), Robert Köteles (România), Adrian Chira (România) şi Cristian Sida (România).
“Ca și în edițiile anterioare, miza simpozionului nu a fost una legată de mimetismul locurilor şi nu şi-a propus să ofere pastişe ale peisajului local. În profunzime, pariul unor asemenea întâlniri vizuale e dat de descrierea unor „confruntări” pe care doar artiştii plastici ştiu să le sublinieze – înfruntarea culorilor, mai ales, și, apoi, a geometriilor. Or, la o privire mai atentă, acesta e numitorul comun al tuturor lucrărilor care s-au născut în tabăra Gărâna 2012. Dacă mi se permite o extrapolare, aş face o trimitere la cunoscuta lucrare a lui Corneliu Baba, Cocoşii — aflată în colecţia Muzeului de Artă Timişoara — în care nu înfruntarea celor două păsări e importantă, ci încleştarea dramatică, pe viaţă şi pe moarte, între culori. Aşa se face că registrele pe care le poţi desluşi în lucrările participanţilor descriu, în cazul fiecăruia o tensiune a înfruntărilor dintre culori sau geometrie. Iar particularitatea fiecăruia vine din dominanta acestei tensiuni: de la candoare la melancolie, de la irațional la jubilație, de la rigorism la un echilibru senin. Stilistic vorbind, Simpozionul Gărâna 2012 a stat sub semnul une