79 de incidente aviatice au fost înregistrate de compania românească, în ultimii cinci ani. Doar 12 dintre ele au fost făcute publice de oficialii Carpatair.
Carpatair, una dintre cele mai importante companii aviatice din România, a avut, în ultimii ani, numeroase incidente ferite de ochii călătorilor şi ai mass-media. „Adevărul“ vă prezintă, în exclusivitate, un şir de incidente ţinute secret, dar şi cazurile cele mai grave făcute publice în ultimii ani, în care au fost implicate aeronavele Carpatair. Numai la sediul de bază, pe Aeroportul Internaţional „Traian Vuia“ din Timişoara, s-au înregistrat cele mai multe incidente, 79 în ultimii cinci ani. În 2008 şi 2009, Carpatair a avut aici câte 18 probleme cu zborurile, în 2010 au fost 13, în 2011 s-au înregistrat 19, iar anul trecut – 11 incidente. Din informaţiile făcute publice pe internet, pe portalul „The Aviation Herald“, compania apare, însă, cu numai 12 incidente înregistrate în ultimii cinci ani, pentru toate zborurile avute. Toate aceste probleme au pus în alertă atât Autoritatea Aeronautică Română, cât şi instituţiile europene care se ocupă de siguranţa zborurilor comerciale.
„Majoritatea sunt defecţiuni tehnice la motor, la comezi sau senzori. Au fost cazuri de depresurizare de cabină (pierderea presiunii prestabilite, lucru care poate duce la egalizarea presiunii dintr-un spaţiu ermetic cu presiunea exterioară, având consecinţe grave pentru echipaj şi pasageri – n.r.)“, a declarat Marian Chivu, directorul operaţional al Aeroportului din Timişoara. Acesta explică şi motivele pentru care compania înregistrează cele mai mari probleme: „Are cel mai mare număr de avioane, iar aeronavele sunt cele mai vechi“. Carpatair are în dotare opt aeronave Saab 2000, trei Foker 70, trei Foker 100 şi un Boeing 737. Avioanele Saab, cu elice, sunt fabricate în anii ’80.
Cel mai recent incident