Acestea ştiu că relaţiile publice sunt importante, au o strategie de comunicare, dar în mare parte nu apelează la agenţiile specializate
Antreprenorii lor consideră că PR-ul nu are un rol important în creşterea afacerilor, cifrele de afaceri fiind rezultatul propriilor eforturi
Firmele mici şi medii sunt conştiente de beneficiile aduse de relaţiile publice, însă preferă să îşi coordoneze intern planul de comunicare. Conform unui studiu realizat de Confident PR, 60% dintre respondenţi au un plan de comunicare, iar dintre aceştia doar 30% au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitecţii propriului plan de promovare.
"Considerăm că antreprenorii cu afaceri mici-medii sunt o nişă care nu este exploatată îndeajuns de agenţiile de comunicare şi am iniţiat acest studiu calitativ tocmai pentru a afla direct de la ei care sunt percepţia şi cunoştinţele lor referitoare la serviciile de comunicare specializată", a arătat Mara Gojgar, Managing Partner Confident Communications. Cu toate acestea, 90% dintre respondenţi sunt de acord că serviciile de relaţii publice specializate i-ar ajuta în creşterea afacerii.
În acest sens, Mara Gojgar a explicat că viziunea unor atreprenori este aceea că pentru ca relaţiile publice să merite investiţia "ar trebui ca acestea să însemne vânzare imediată, sau că PR-ul nu are un loc important în creşterea afacerii care a ajuns la o poziţie stabilă în piaţă doar prin eforturile antreprenorului".
Promovarea online - cea mai atrăgătoare
Acelaşi studiu este concludent şi în ceea ce priveşte canalele de comunicare considerate cele mai utile. Astfel, antreprenorii români par să prefere website-ul, blog-ul şi media sociale (40%), urmate de relaţiile cu presa (35%)şi parteneriatele strategice/cross marketing (25%).
Totodată, antreprenorii sunt de acord că principalul rol al relaţi